Narodzie!

Słyszeliście pewnie jak to swego czasu Polacy nabrali w cholerę kredytów we frankach szwajcarskich ponieważ ktoś w telewizji powiedział, że bardziej opłaca się brać kredyty w obcych walutach? No i wtedy się opłacało. Dopóki się kurs nie zmienił. Teraz ta waluta jest droga jak nigdy dotąd a kurs utrzymuje się na poziomie… że określę to po Polsku: „Tak wysoko, że ja pier[KAWKWA]ę!”
Ale mnie bardziej zastanawia: kto i czemu nam pożycza pieniądze?! Odpowiedź może zszokować.


No ale podzielmy może ludzi co mają kretydy. Ci dzielą się na takich co nie spłacają i na takich co jeszcze spłacają. Ci pierwsi składają się z osób, którzy mieli plan ale nie wypalił, mieli pracę którą utracili, byli młodzi i głupi, zakochali się, są złodziejami, są totalnymi skurczysynami których to najlepiej zastrzelic oraz po prostu debile. Taki mój własny podział.
Pierwszych przypadków nie trzeba obszernie opisywać. Po prostu zamiast ciężko na coś pracować, ktoś postanowił pożyczyć i mieć to teraz i spłacać przez lata. Taki ktoś nazywany jest leniem a jego postępowanie jest jak najbardziej zasadne gdyż oszczędzanie, ciężka praca i uczciwość przynoszą korzyści później a lenistwo daje korzyści już teraz. Logiczne i zrozumiałe.
Ci ostatni zaś to tacy co nabrali pożyczek w szatańskiej organizacji zwanej jako SKOK gdzie swego czasu mieli odsetki 120% w skali roku ale teraz się to zmienia. Działają na innych zasadach bo nie są to banki i zrobią wszystko aby ludzie tych pożyczek nigdy nie spłacili. Często oferując dziwaczne restrukturyzacje, które to niby są korzystne a tak naprawdę nie są.
Mało tego! Oni wiedzą, że kasy nie oddasz! Mają pełną świadomość tego. ALE wiedzą, że masz rodzinę. Wiedzą też jak popierdzielone jest nasze prawo spadkowe. Wiedzą, że ludzie go nie rozumieją. Bo ludzie nie rozumieją, że spadek to także długi. Owszem możesz się odpowiednio w Sądzie odwołać aby nie przejąć długów po swoim ojcu na przykład. Ale twoje dzieci muszą zrobić to samo (lub ty w ich imieniu jeśli są nieletnie). W dodatku oni jeśli będą mieli własną dzieciarnię to też będą musieli się bawić w Sądzie w odrzucanie spadku. Bo to tak kretyńsko przechodzi. Miało się to zmienić ale chyba nie zmieniło.


Teraz o tych sukinsynach co nie chcą płacić i nie będą płacić. Ciekawy przypadek wyczytałem na forum prawnym. O dziwo nikt nie pomógł kolesiowi rozwiązać problemu. Otóż facet nabiera całą masę kredytów i mieszka ze swoją żoną, której musi płacić alimenty. Tych alimentów nie płaci. Kredytów też nie oczywiście. Więc sprawą zajmuje się komornik. Ponieważ facet pracuje i nieźle zarabia to zabierają mu 60% pensji bo tak to jest w alimentach. Prawo jest tak skonstruowane, że jeśli komornik ściga kolesia z tytułu kilku wierzycieli to alimenty są pierwsze. Nie wiem czym się kierował ustawodawca. Facet nie ma żadnych cennych rzeczy, wszystko jest na byłą żonę z którą mieszka. Więc kasa tak naprawdę wraca do rodziny. Tylko komornik sobie podpierdziela odpowiednią prowizję. A wszystko tylko po to by nie spłacać banków.
Nieźle, co? A kiedy alimenty miesięczne są tak wysokie, że miesięczne potrącenie z pensji ich nie pokrywa to już wogóle!
Problem dla rodzinki MOŻE się pojawić kiedy dzieciak (bo alimenty są dla dziecka płatne do rąk matki) okaże się także kombinatorem i po osiągnięciu 18 lat każe komornikowi przelewać kasiorę na swoje konto a nie na konto matki, a następnie szybko wyprowadzi się z domu i zastrzeże adres. No ale do tego sporo czasu.


Kto więc pożycza pieniądze Polakom? Dwa rodzaje instytucji: Podłe, skorumpowane, obślizgłe, prawnicze sępy chcące wykończyć ciebie i twoje przyszłe pokolenia ORAZ pesymiści. Czemu pesymiści? Bo wiedzą, że nie oddasz. Nawet jak twierdzisz, że oddasz to oni i tak wiedzą, że to nie prawda tylko ty jeszcze o tym nie wiesz.
Ja nie wiem czemu to nie jest traktowane jako kradzież. O pożyczeniu czegoś jest mowa kiedy to coś się oddaje. Tu ludzie biorą kasę i nie oddają. Coś jak podpierdzielenie czegoś z hipermarketu tylko na większą skalę.
Dobranoc.